Deel deze pagina
Gemeente Stad Deinze

Souplexbrug

De Souplexbrug in het Martinuspark werd in maart 2026 geopend.

Goed nieuws voor wie graag wandelt of fietst! De brug zorgt voor een veilige en aangename verbinding tussen de Velostraat in Petegem en het centrum van Deinze.

Je hoeft niet langer via de Martinusparking. Via de oversteek aan de N43 en onder het nieuwe appartementsgebouw wandel of fiets je zo de brug op. Die sluit aan op het Antoon Van Paryspad langs de Leie – een rustige, groene route recht naar het centrum.

De brug is ontworpen door Marie-José Van Hee Architecten. Het ontwerp met houten stijlen en leuningen past perfect in het park. In het midden is de brug wat breder: een mooie plek om even te stoppen, tot rust te komen en te genieten van het uitzicht op het water. Een echte meerwaarde voor de buurt.