Heb je een vraag over de woningkwaliteit van jouw (huur)woning? Heb je vragen over jouw huurcontract? Heb je renovatiewerken op de planning staan en wil je weten welke premies je kan krijgen voor bepaalde ingrepen? Dan kan je terecht bij het Woon- en Energieloket van Deinze. Een advies bij het woon- en energieloket is gratis.
Waarvoor kan je terecht bij het woon-en energieloket?
Je kan er onder meer vragen stellen over huren, energie en duurzaam (ver)bouwen:
- Welke premies kan ik krijgen voor mijn verbouwing of renovatie?
- Hoe kan ik minder betalen voor elektriciteit of gas?
- Hoe kan ik mijn woning het best aanpassen?
- Hoe kan ik veranderen van energieleverancier? Welke stappen onderneem ik?
- Is mijn dak geschikt voor zonnepanelen?
- Welke rechten heb ik als (ver)huurder?
- Wat kan ik doen als mijn huurwoning niet aan de kwaliteitsvereisten beantwoordt?
- ...
Waar en wanneer is het woon-en energieloket open?
Net als bij alle dienstverlening is het energieloket enkel op afspraak:
- Dinsdag: 9 u. - 12 u.
- Donderdag: 9 u. – 12 u.
Het loket bevindt zich bij de dienst Omgeving in dienstencentrum Leiespiegel.
Meer info
Neem zeker ook eens een kijkje op de website van Wooneco. Je vindt er o.a. een lijst met veel gestelde (energie)vragen, informatie over lopende acties, informatie over de energielening, ...