Hoe krijg ik toegang?
- Eerst moet de kantoorhouder (= de advocaat, de notaris of de gerechtsdeurwaarder) bij dienst Burgerzaken eenmalig een aanvraag indienen om de attesten online te kunnen aanvragen. Dat doe je online.
- Zodra je bevestiging hebt ontvangen, kan je als kantoorhouder digitaal attesten voor derden aanvragen.
- Zodra je bevestiging hebt ontvangen, kan je als kantoorhouder, indien gewenst, ook andere kantoormedewerkers toegang geven (voorbeeld: een secretariaatsmedewerker). Dit doe je ook online.
Hiervoor voeg je de nodige gegevens van deze perso(o)n(en) toe via de knop 'Toevoegen medewerkers en overzicht van de aanvragen'. Deze medewerkers kunnen dan in naam van het kantoor attesten opvragen bij de dienst Burgerzaken.
Beschikbaar in het e-loket
- Getuigschrift van woonst voor het huwelijk
- Getuigschrift van woonst
- Uittreksel uit het bevolkings- of vreemdelingenregister met info wettelijke samenwoonst
- Getuigschrift van nationaliteit
- Uittreksel met historiek van de burgerlijke staat
- Getuigschrift van leven
- Uittreksel inschrijving op adres
- Uittreksel met gezinssamenstelling
- Getuigschrift van woonst met historiek adressen voor eigen gemeente
- Getuigschrift van woonst met historiek alle adressen
Voor wie
Als advocaat, gerechtsdeurwaarder of notaris kan je online via het e-loket voor derden attesten aanvragen.